„Devenim prioritate prin atitudine!!!”

Clarificări privind organizarea activitatii de prevenire la locul de munca a contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2

În atenția angajatorilor

Ordinul 3577/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 şi pentru asigurarea desfăşurării activităţii la locul de muncă în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă stabileste obligațiile angajatorilor pentru prevenirea infectării cu COVID, la locul de muncă. Pentru domeniile de activitate specifice au fost emise acte normative cu obligații suplimentare, inclusiv la nivelul angajatorilor sau angajaților. Sursa: Blocul Național Sindical

Prevederile acestui ordin trebuie analizate în contextul cadrului legal aplicabil SSM, respectiv legea 319/2006, legea securitaății și sănătății în muncă.

Obligațiile sunt în mod explicit identificate în Ordinul 3577/2020; aceste prevederi se recomandă a fi preluate sub forma unei instrucțiuni proprii împotriva riscurilor legate de expunerea la noul coronavirus:

Ordinul-nr-3577-831-2020-privind-masurile-pentru-prevenirea-contaminarii-cu-noul-coronavirus-sars-cov-2-si-pentru-asigurarea-desfasurarii-activitatii-la-locul-de-munca-in-conditii-de-securit.pdf

Un astfel de model puteți găsi mai jos:

INSTRUCTIUNI PROPRII DE SECURITATE SI SANATATE IN MUNCA PENTRU PROTECTIA SALARIATILOR IMPOTRIVA RISCURILOR LEGATE DE EXPUNEREA LA AGENTII BIOLOGICI SI IN SPECIAL LA CORONAVIRUSUL “ COVID 19”,  MASURI PENTRU PREVENIREA CONTAMINARII SI RASPANDIREA NOULUI CORONAVIRUS SARS-COV-2, LA LOCURILE DE MUNCA

Instrucțiunile trebuie aduse la cunoștința salariaților, inclusiv prin afișare.

O prezentare sintetică a prevederilor Ordinului a fost emisă de Ministerul Muncii, sub forma unui ghid:

Revenirea-la-munca-in-conditii-de-siguranta.pdf

Paralela45 a actualizat oferta pentru membrii SNST

În general, evaluarea riscurilor este unul dintre primele documente cerute de ITM în cazul controalelor având ca temă protecția salariaților împotriva riscurilor de infectare cu COVID; se recomandă ca regulă generală desemnarea unui responsabil COVID sau a unei comisii în cazul angajatorilor mari.

Pentru a gestiona activitățile desfășurate în cadrul unității cât mai eficient și fără incidente majore se recomanda elaborarea unui plan de management pentru gestionarea activitatii de preventie, găsiți model mai jos:

Model Procedura COVID plan_de_management.docx

Model de matrice de evaluare a riscurilor în cadrul unui plan de criză găsiți mai jos:

Model_Plan_de_criza.docx

Informații suplimentare cu privire la obligațiile angajatorilor pot fi obținute și de pe site-ul Inspecției Muncii. Instituția a postat un set de întrebări și răspunsuri cu privire la organizarea activității de prevenție la nivelul angajatorilor, acestea pot fi consultate mai jos:

Intrebari_frecvente_in_domeniul_SSM_si_al_supravegherii_pietei.pdf

De asemenea, atașăm în formă actualizată Legea 319/2006.

Legea-nr-319-2006-a-securitatii-si-sanatatii-in-munca_1.pdf

Citește și: Pregătiți-vă pentru impact!

Sindicatul Național Sport și Tineret: Clarificări privind organizarea activitatii de prevenire la locul de munca a contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2

Share on facebook
Distribuie