SNST a solicitat răspunsuri concrete de la Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse la întrebările primite de la uniățile subordonate:
- Ce facem în lipsa bugetului? În timp ce primim solicitări de cazare a refugiaților primim și somatii de plată și notificări de debranșare de la utilități și servicii (atașat au fost trimise documente, facturi restante și somații de debranșare primte de unitățile subordonate).
- În baza cărui document putem primi refugiații?
- Cine deconteaza cheltuielile?
- Ce documente trebuie să prezinte aceștia la intrarea în centrele de cazare?
- Ce facem cu facturile neplătite de două luni? Nu ne mai păsuiesc utilitățile, curent/apă/gaz, serviciile, telefonie, internet, furnizorii de alimente, spălătoriile, etc. Ne-au fost sistate deja unele servicii: telefonie, internet, pază.
Răspunsul ministerului, mai jos:
SNST a solicitat de atât Ministerului Sportului cât și Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse să emită un Ordin comun, prin care să se reglementeze cazarea refugiaților în bazele noastre. Nu se pot angaja cheltuieli și nici răspunderea primirii refugiaților în baza unei simple adrese trimise de o direcție din minister, este nevoie de un document emis de ordonatorul/ordonatorii principali, pentru a se stabili proceduri/măsuri clare și unitare, aceeași procedură peste tot.
Echipa SNST
*Devenim prioritate prin atitudine!