Ministerul Tineretului și Sportului încalcă legislația în vigoare cu privire la petiții, cereri, reclamații și sesizări formulate în conformitate cu Ordonanța Guvernului nr.27/2002 sau cereri trimise în baza Legii nr.544/2001. Sportivii, tinerii, unitățile subordonate, federațiile sportive naționale, cluburile sportive, instituțiile de presă, antrenorii, salariații sau oricine încearcă să obțină răspunsuri de la MTS se lovește de aceeași problemă, ministerul nu răspunde.
În conformitate cu prevederile art. 51 din Constituția României privind dreptul la petiționare, cetățenii au dreptul să se adreseze autorităților publice prin petiții formulate numai în numele semnatarilor, respectiv organizaţiile legal constituite au dreptul să adreseze petiţii exclusiv în numele colectivelor pe care le reprezintă, iar autoritățile publice au obligația să răspundă la petiții în termenele și în condițiile stabilite potrivit legii. Exercitarea dreptului de petiționare este scutită de taxă.
Modul de exercitare a dreptului de petiționare, precum și modul de soluționare a petițiilor sunt aspecte reglementate de Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 233/2002.
Totul începe odată cu transmiterea adresei. Dacă alegi să trimiți prin poșta electronică, ministerul nu confirmă primirea și nu îți transmite numărul de înregistrare, pur și simplu nu răspunde. La orice instituție trimiți o solicitare prin e-mail, primești înapoi o confirmare și un număr de înregistrare, dar de la MTS nu primești nimic. După ce expiră termenul și vrei să te interesezi de stadiul solicitării, realizezi că nimeni nu știe nimic, nu este găsită la niciun serviciu și toți îți cer numărul de înregistrare/intrare pe care nu îl ai pentru că nu ți-a răspuns nimeni.
Aceasta este etapa în care foarte mulți renunță și pe asta se bazează MTS-ul. Alții o iau de la capăt și trimit adresa prin poștă sau roagă o cunoștință din minister să o printeze, să o ducă personal și să ceară un număr de înregistrare. Și în aceste situații, în care ai un număr de înregistrare, poți aștepta foarte mult răspunsul pentru petiția/cererea ta sau se poate să nu îl primești niciodată. Sunt persoane și instituții care au transmis / înregistrat de mai multe luni aceleași solicitări la minister și încă nu au primit răspunsuri.
După înregistrarea cererii, structurile sau persoanele responsabile de informarea publică directă au obligaţia să comunice solicitantului, direct sau electronic la adresa de e-mail furnizată, data şi numărul de înregistrare a cererii (Hotărâre nr. 478 din 6 iulie 2016 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002).
Conducerea MTS îi sfidează pe toți cei care solicită răspunsuri. Indiferent de expeditor, adresele sosite în Vasile Conta nr.16 nu primesc confirmare de primire și se pierd pe traseu, rămân prin sertare sau ajung la coș. Ministerul promovează acest mod de lucru tocmai pentru a favoriza clientelismul, primești răspuns numai dacă suni unde trebuie și dacă știi formula câștigătoare.
În același registru al lipsei de respect se înscrie și modalitatea prin care Ministerul Tineretului și Sportului (nu) acordă audiențe, mai jos programul de audiențe afișat de câteva luni pe site-ul MTS (mts.ro/contact):
SNST solicită MTS-ului să intre în legalitate în ceea ce privește procedura de primire – înregistrare – răspunsuri la petiții. Este nevoie de o adresă de e-mail registratură@mts.ro la care să fie trimise / preluate toate solicitările și adresele sosite în format electronic; o persoană (sau automat) să confirme primirea și numărul de înregistrare.
*Devenim prioritate prin atitudine!
Echipa SNST
Sindicatul National Sport si Tineret
Afiliat Publisind
Membru Blocul National Sindical – BNS –
Un răspuns
Ce se întâmplă cu sportul
Sportul mai exista?
Prin sport ne putem remarca,
De ce nu se sprijină sportul.?