Avand in vedere ca in sedinta – seminar din data de 2 noiembrie 2017, de la MTS, desi cu totii am avut mari asteptari, nu s-au putut identifica solutii prin care sa putem corecta disfunctionalitatile majore ale salarizarii din sistemul institutional al Ministerului Tineretului si Sportului si ca situatia actuala impune cu celeritate adoptarea unui act normativ in regim de urgenta prin care sa se ierarhizeze posturile si sa se diferentieze salariile conform art.(10), alin (1) din Legea cadru nr.153/2017, pe functii, grade, trepte si gradatii,
consideram ca situatia actuala impune adoptarea unui act normativ in regim de urgenta care sa elimine inechitatile din salarizarea personalului angajat in unitatile din subordinea Ministerului Tineretului si Sportului, care treneaza de mult timp si care s-au adancit prin aplicarea prevederilor Legii cadru nr.153/2017.
Astfel, conform art.10 alin.6 din legea 153/2017 „Pentru personalul nou-încadrat, salariul de bază se determină prin aplicarea succesivă a majorărilor prevăzute la alin. (4), corespunzător gradaţiei deţinute.” , s-a creat o situatie aberanta, in urma careia personalul nou incadrat in domeniile sport si tineret, castiga mai mult decat personalul cu vechime considerabila, in cadrul aceleiasi functii. Putem spune ca la noi, se aplica asadar, o veritabila „retrogradatie de vechime”.
Alte paradoxuri intalnite sunt : administratorul castiga la fel ca muncitorul necalificat, paznicul castiga mai mult decat inspectorul asistent, expertul sportiv castiga mai putin decat antrenorul, ingrijitoarea este salarizata la fel ca asistentul medical, muncitorul necalificat la fel cu cel calificat, unii antrenori care au sportivi la lot, primesc un spor de 25%, altii nu, in functie de „cum i-a prins” !?
Pana la termenul de aplicare integrala a prevederilor Legii cadru, este complet inechitabil ca salariul gradatiei 0 sa fie egal cu salariul gradatiei 5!
Astazi, impreuna cu reprezentantul BNS, Domnul Minel Ivascu, am participat la Sedinta extraordinara a Comisiei de Dialog Social organizata la sediul Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, unde la pucntul 2 al ordinii de zi (Proiect de OUG pentru modificarea Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice) am sustinut urmatoarea propunere:
La Art.39, dupa alineatul ( 2), se introduce un nou alineat: „Prin exceptie de la lit.a),alin.(2),art.(38), incepand cu data de 1 decembrie 2017, pentru personalul din unitatile aflate in subordinea Ministerului Tineretului si Sportului, nivelul salariului de baza se stabileşte prin înmulţirea coeficientului prevăzut în anexe cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare, la care se aplică, după caz, prevederile art. 10 privind gradaţia corespunzătoare vechimii în muncă.”
Facem apel la institutiile competente sa se implice in promovarea si solutionarea inechitatilor semnalate, astfel incat sa se elimine in cel mai scurt timp disfunctionalitatile majore ale salarizarii din Sport si Tineret.
Sindicatul Naţional Sport şi Tineret
Afiliat Publisind
Membru Blocul Naţional Sindical – BNS –