„Devenim prioritate prin atitudine!!!”

Apar noi obligații pentru angajatori, dar și pentru salariați

Condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă

Ordinul comun emis de Ministerul  Ministrul Muncii și Protecției Sociale și Ministrul Sănătății privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă, vine cu o serie de măsuri obligatorii ce trebuie luate de toți angajatori:

  • reinstruiesc în domeniul securității și sănătății în muncă toți lucrătorii care au stat la domiciliu în perioada stării de urgență, șomaj tehnic, telemuncă, muncă la domiciliu, etc;
  • identifică riscurile specifice condițiilor de contaminare epidemiologică;
  • desfășurarea activității în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu poate rămâne o prioritate;
  • stabilesc consultări cu reprezentanții angajaților cu responsabilități specifice în domeniul securității și sănătății în muncă;
  • informează angajații cu privire la precauțiunile universal valabile: menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri, menținerea igienei riguroase a mâinilor, evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate, menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut, limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute;
  • pot asigura echipamente individuale specifice de protecție împotriva răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2;
  • pot individualiza programul de lucru al angajaților;
  • desemnează un responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în unitate/instituție;
  • amplasează dozatoare cu dezinfectant la intrarea în unitate, precum și în fiecare sector al locului de muncă;
  • dezinfectează balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate;
  • dezinfectează cel puțin o dată pe săptămână și, ori de câte ori este necesar, spațiile comune și spațiile de lucru;
  • asigură acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței de minimum 1,5 metri între lucrători;
  • evită folosirea instalației de climatizare sau, dacă este necesar să o folosească, asigură nebulizarea și dezinfecția acesteia.

Ordinul prevede și unele măsuri speciale în cazul în care un angajat este suspect/confirmat cu infectare cu coronavirusul SARS CoV – 2, dar și obligații pe care toți angajații din sectorul public și privat trebuie să le respecte imediat ce documentul va fi publicat în  în Monitorul Oficial al României.

2020-05_mmps-ms-ordin_comun_revenirea-in activitate

 

Echipa SNST

*Devenim prioritate prin atitudine!

Sindicatul National Sport si Tineret
Afiliat Publisind
Membru Blocul National Sindical – BNS –

Sindicatul Național Sport și Tineret: Apar noi obligații pentru angajatori, dar și pentru salariați

Share on facebook
Distribuie