Ordinul comun emis de Ministerul Ministrul Muncii și Protecției Sociale și Ministrul Sănătății privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă, vine cu o serie de măsuri obligatorii ce trebuie luate de toți angajatori:
- reinstruiesc în domeniul securității și sănătății în muncă toți lucrătorii care au stat la domiciliu în perioada stării de urgență, șomaj tehnic, telemuncă, muncă la domiciliu, etc;
- identifică riscurile specifice condițiilor de contaminare epidemiologică;
- desfășurarea activității în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu poate rămâne o prioritate;
- stabilesc consultări cu reprezentanții angajaților cu responsabilități specifice în domeniul securității și sănătății în muncă;
- informează angajații cu privire la precauțiunile universal valabile: menținerea distanței sociale de minimum 1,5 metri, menținerea igienei riguroase a mâinilor, evitarea atingerii feței cu mâinile nespălate/nedezinfectate, menținerea igienei respirației: tuse și/sau strănut, limitarea contactului cu alte persoane la maximum 15 minute;
- pot asigura echipamente individuale specifice de protecție împotriva răspândirii coronavirusului SARS CoV – 2;
- pot individualiza programul de lucru al angajaților;
- desemnează un responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în unitate/instituție;
- amplasează dozatoare cu dezinfectant la intrarea în unitate, precum și în fiecare sector al locului de muncă;
- dezinfectează balustradele, mânerele ușilor și ferestrelor din unitate;
- dezinfectează cel puțin o dată pe săptămână și, ori de câte ori este necesar, spațiile comune și spațiile de lucru;
- asigură acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței de minimum 1,5 metri între lucrători;
- evită folosirea instalației de climatizare sau, dacă este necesar să o folosească, asigură nebulizarea și dezinfecția acesteia.
Ordinul prevede și unele măsuri speciale în cazul în care un angajat este suspect/confirmat cu infectare cu coronavirusul SARS CoV – 2, dar și obligații pe care toți angajații din sectorul public și privat trebuie să le respecte imediat ce documentul va fi publicat în în Monitorul Oficial al României.
2020-05_mmps-ms-ordin_comun_revenirea-in activitate
Echipa SNST
*Devenim prioritate prin atitudine!
Sindicatul National Sport si Tineret
Afiliat Publisind
Membru Blocul National Sindical – BNS –