Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Vino în echipă! Înscrie-te în sindicat!

„Devenim prioritate prin atitudine!!!”

Descentralizarea s-a amanat !

Curtea Constitutionala a admis cu unanimitate de voturi obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind Codul administrativ al Romaniei este neconstitutionala, in ansamblul ei. Asta inseamna ca si descentralizarea unitatilor din subordinea Ministerului Tineretului si Sportului se amana pana la adoptarea acestui cod.  – Proiect Cod administrativ

Codul administrativ defineste inclusiv termenii descentralizarii:
Art. 3 Autoritatile administratiei publice locale sunt: consiliile locale, primarii, consiliile judetene si presedintii consiliilor judetene.
Art. 5(d) administratia publica – totalitatea activitatilor desfasurate de autoritatile administratiei publice si de institutiile publice, in regim de putere publica, de organizare a executarii si executare in concret a legii si de prestare de servicii publice, in scopul satisfacerii interesului public;
e) administratia publica centrala – totalitatea activitatilor desfasurate de autoritatile administratiei publice centrale si de institutiile publice centrale, in regim de putere publica, de organizare aexecutarii si de executare in concret a legii si de prestare de servicii publice, in scopul satisfacerii interesului public national/general;
f) administratia publica locala – totalitatea activitatilor desfasurate de autoritatile administratiei publice locale si institutiile publice locale, in regim de putere publica, de organizare a executarii si de executare in concret a legii si de prestare de servicii publice, in scopul satisfacerii interesului public local;
g) aparat de specialitate al primarului respectiv consiliului judetean – totalitatea compartimentelor functionale, fara personalitate juridica, de la nivelul unitatii /subdiviziunii administrativ-teritoriale cu exceptia urmatorilor: primarul, consilieri personali sau personalul din cadrul cabinetului acestuia, presedintele consiliului judetean, personalul din cadrul cabinetului acestuia, viceprimarul, vicepresedintele consiliului judetean, administratorul public, precum si secretarul unitatii administrativ-teritoriale;
aa) deconcentrare – distribuirea de atributii administrative si financiare de catre ministere si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale catre structuri proprii de specialitate din teritoriu;
cc) descentralizare – transferul de atributii administrative si financiare de la nivelul administratiei publice centrale la nivelul administratiei publice din unitatile administrativ-teritoriale impreuna cu resursele financiare necesare;

Sesizarea privind neconstitutionalitatea acestei legi a fost trimisa CCR de catre presedintele Klaus Iohannis in 31 iulie. CCR a constatat ca actul normativ a fost adoptat fara ca avizul Consiliului Economic si Social sa fi fost solicitat in procedura parlamentara de legiferare. De asemenea, CCR spune ca unele texte au fost adoptate de Camera Deputatilor, in calitate de for decizional, cu nerespectarea principiului bicameralismului si/sau a regulilor privind distribuirea competentelor decizionale intre cele doua Camere.

Presedintele Iohannis spunea in sesizarea catre CCR ca legea a fost adoptata de Camera Deputatilor intr-o sesiune extraordinara intrunita neconstitutional, cele doua Camere ale Parlamentului comportandu-se ca si cum Senatul ar fi avut doar o competenta de prim for legislativ, iar Camera decizionala – Camera Deputatilor – ca si cum ar fi avut deplina competenta decizionala pentru toate materiile reglementate. De asemenea, Iohannis invoca si incalcarea principiului bicameralismului.

El mai sustinea ca dispozitiile referitoare la obligatia autoritatilor si institutiilor administratiei publice centrale, precum si a personalului din cadrul acestora de a pune in aplicare programul de guvernare aprobat de catre Parlament sunt neclare si critica faptul ca prin acest act normativ a fost eliminat un criteriu de integritate pentru cei care pot fi membri ai Guvernului – cel referitor la cazurile de incompatibilitate.

Proiectul de lege care schimba Codul Administrativ a fost adoptat de Camera Deputatilor, in calitate de for decizional, in 9 iulie, iar  in 6 noiembrie Curtea Constitutionala a admis cu unanimitate de voturi obiectia de neconstitutionalitate si a constatat ca Legea privind Codul administrativ al Romaniei este neconstitutionala, in ansamblul ei. MTS-ul, in calitatea sa de minister, trebuia sa anunte catre subordonati aceasta amanare, mai ales in contextul in care descentralizarea a fost folosita inca din vara ca amenintare ce avea drept scop innabusirea protestelor. La fel si amenintarea cu controale ale Curtii de Conturi, cu auditul pe salarii, care s-au dovedit a fi simple fumigene.

Sindicatul National Sport si Tineret solicita ministerului sa organizeze o sesiune de dezbateri cu directorii subordonatelor, reprezentantii federatiilor si liderii SNST, in care sa se prezinte influentele asupra activitatii din Sport si Tineret si cum va avea loc transferul catre administratia publica locala; deocamdata, pe pagina proprie, ministerul nu a postat nimic: mts.ro / nimic despre descentralizare. Pana atunci puteti consulta documentul aici: Proiect-Lege-Descentralizare, iar propuneri de modificare de puteti trimite si la office@snst.ro, dupa modelul de aici: PROPUNERI MODIFICARE LEGE DESCENTRALIZARE.

Echipa SNST

Sindicatul Naţional Sport şi Tineret

Afiliat Publisind

Membru Blocul National Sindical – BNS –

SNST este partener  Praktiker România

Sindicatul Național Sport și Tineret: Descentralizarea s-a amanat !